Print Logo
Du bruker en utdatert nettleser. Din opplevelse av nettsiden vil ikke være optimal på grunn av vårt fokus på ytelse, sikkerhet og funksjonalitet. Vurder å oppgrader din nettleser dersom du har problemer med å bruke siden. Lær mer

Spørsmål og Svar

Kan jeg avbestille kjøpet mitt?

Etter at vårt system har opprettet et ordrenummer er alle priser låst og bindende. Dette gjelder uansett om du kjøper fra oss eller selger til oss. Ikke gjennomførte ordrer leder til likvidasjon, og markedstap vil bli vurdert i henhold til våre Salgsvilkår. Fremtidige ordrer vil ikke bli akseptert før eventuelle kostnader knyttet til markedstap er tilbakebetalt.


Vil misfarging, riper eller hakk påvirke verdien til min bullion? Burde jeg rengjøre den?

Aldri rengjør en bullion dersom du er usikker på verdien. Misfarging er en naturlig reaksjon på oksygenet og svovelen i selve bullionen. Skjønnhetsfeil som misfarging, riper, hakk og melkeflekker er et resultat av myntproduksjonen eller bearbeiding, og er ofte funnet i usirkulerte sølv- og gullmynter, wafers og barrer i førsteklasses stand. Enhver anerkjent forhandler vet at slike skjønnhetsfeil ikke vil på virke bullionens verdi, siden verdien er basert på vekt og metallrenhet.


Hva gjør jeg dersom varen min er skadet?

For mer informasjon og instruksjoner se avsnittet som omhandler Skadet Vare i våre Salgsvilkår. Vi vil sende en ny vare med en gang vi mottar den returnerte skadede varen. Når det er mulig vil den nye varen bli sendt med en annen transportør for å unngå at samme problem skal oppstå igjen.


Hva er kassarabatt?

Kassarabatt er gjeldende for alle betalingsmetoder utenom kredittkort og PayPal. Rabatten er allerede lagt til produktprisen som oppført på vår nettside, så dersom du betaler med kredittkort eller PayPal, vil du se den prosentvise prisforskjellen lagt til totalbeløpet for din ordre.


Når kan jeg forventet at bestillingen min blir sendt?

Din ordre vil bli gjenstand for pakking og sending basert på datoen betalingen din er mottatt, i henhold til betalingsmetode og behandlingstid, i tillegg til eventuelle produktunntak ved tidspunktet ordren ble lagt inn. Vennligst se gjennom e-postbekreftelsene for ytterligere detaljer. Dersom betalingsmetoden har en lang behandlingstid vil forsendelsen bli utsatt til behandlingstiden er gjennomført. Besøk vår side for å se behandlingstid. Dersom du har utestående ordrer som står som ventende, vil forsendelsen bli holdt tilbake for betalte ordre i samsvar med våre Salgsvilkår. Større ordre vil bli holdt i transitt for sikkerhet, forsikring og vektrestriksjoner. Du vil motta et unikt sporingsnummer for hver pakke. Ikke sikker på om du er tilgjengelig for levering? Kontakt oss for å avtale leveringstidspunkt.


Hvorfor akseptere dere ikke kredittkortet mitt?

På grunn av sikkerhet støtter våre systemer kun kredittkort som er Verified by Visa eller MasterCard SecureCode. Dersom du opplever problemer foreslår vi at du prøver å bruke PayPal som betalingsmetode.


Er forsendelsene deres forsikret?

Alle pakker er forsikret, sporet og signaturkrav ved levering. Pakkene er pakket diskret, uten indikasjoner på hva innholdet er. Vi bruker pseudonymer på returadressen for å ytterligere sikkerhet under frakten slik at innholdet i pakken ikke kan identifiseres.


Jeg har betalt for min ordre. Hvorfor er min konto fortsatt ventende?

Det tar 24-48 timer for at betalingen skal behandles av banken og våre systemer. Med en gang betalingen er registrert på din konto, vil du motta en epostbekreftelse. Dersom betalingen ikke har blitt gjennomført etter 2 dager, eller du ikke har mottatt betalingsbekreftelsen, vennligst ta kontakt.


Hvorfor må jeg vente til betalingen er godkjent?

På grunn av mye svindel i vår bransje, krever vi en lengre periode for banken til å verifisere legitimiteten av betalingen. Behandlingstid for betaling begynner på dagen vi mottar betalingen og tidsrammen vil variere avhengig av betalingsmetode og landet du bor i. Vennligst besøk vår betalingsside for ytterligere informasjon om behandlingstid av betaling.